Co se stane, když spojí síly výrobce prémiových automobilů a slavný módní designér? Světlo světa uvidí elegantní taška na víkend vytvořená z nejnovějších udržitelných materiálů.
Ostatně, Lim pod hlavičkou své ikonické módní značky 3.1 Phillip Lim není v prosazování udržitelné módy žádným nováčkem. Pomineme-li značné využití recyklátů v jeho kolekcích, který módní nadšenec nezaznamenal také jeho přepychové flitrované šaty vytvořené z vodních řas s neutrální uhlíkovou stopou?
A třebaže se udržitelnost ve světě luxusní módy stala během posledních pár let kouzelnou mantrou a právě v tomto segmentu se novým přístupům meze nekladou, zcela nový materiál Nordico vyvinutý švédskou automobilkou pro interiéry svých vozů hvězdného designéra doslova uhranul.
Udržitelná novinka
„Nordico je perfektní materiál. Je neskutečně pružný, má vlastnosti podobné nejkvalitnější kůži. Věřím, že inspiruje i další módní značky, aby razantně přehodnotily skladbu svých materiálů. Včetně mě samotného,“ pálil do vlastních řad americký návrhář s čínskými předky pro listopadové vydání módního magazínu Marie Claire.
Udržitelný prémiový materiál Nordico se stane nedílnou součástí elektrických volv počínaje letošním stylovým modelem C40 Recharge. V interiéru plně nahrazuje kůži a má ambici nastolit zcela nový standard pro budoucnost designu prémiových vozů. Tvoří jej textilie vyrobené z recyklovaných PET lahví, biomateriálů z udržitelného lesního hospodářství ve Skandinávii a recyklovaného korku z vinařského průmyslu.
A jak postupoval kreativní proces navrhování kabely? „Volvo vyrábí krásná auta s integritou. Vezměme nový model C40 Recharge, to je skutečně sexy vůz, navíc minimalistický. Vytkl jsem si za cíl vytvořit takovou tašku, která k autu perfektně pasuje,“ říká tvůrce, který patří k hlavním jménům americké módy nového milénia.
S opravdovostí
Lim vycházel z kabely s názvem 31 Hour Series z kolekce vlastní značky 3.1 Phillip Lim. „Tato naše taška na víkend je zcela multifunkční. Říkáme, že je určena světoobčanům. Tedy těm, kteří hodně cestují a pracují, ale věnují se i spoustě koníčkům. Na to všechno mají jen čtyřiadvacet hodin času. S nadsázkou tvrdíme, že model 31 Hour Series zákazníkům přináší šest hodin navíc. Vejde se tam vše, co potřebují a po čem touží. A to se odrazilo při tvorbě tašky pro Volvo. Při výrobě jsme ovšem byli zodpovědnější.“
Navzdory současnému trendu udržitelných materiálů ve světě módy zůstává slavný návrhář opatrný a vyhraňuje se vůči častému greenwashingu ze strany výrobců. „Pokud bychom k naší spolupráci přistupovali jako k nějakému zelenému trendu, zničilo by to celý záměr,“ vysvětluje.
„Nejde o to, vytvořit trend, který bude dobře vypadat na instagramu, ale o produkt, který perfektně souzní s naší současností a jejími potřebami. Úkolem nás návrhářů je být zodpovědnější. To ale neznamená opustit naše sny a nápady, jen k nim přistupovat daleko kreativněji,“ uzavírá návrhář.
Jednu z těchto elegantních tašek z limitované edice nyní můžete vyhrát i vy. Zapojte se do soutěže časopisu Dolce Vita. Stačí vyplnit soutěžní formulář.
Pozvánku Tomáše Otty do světa odpovědné módy doplnily fotografie z archivu Volvo Cars.