Železná pěst v sametové rukavici

Ikona času doba čtení 4 min

Jeden by si skoro mohl myslet, že Polestar už budou jen nová elektrifikovaná auta. Ale pravda je taková, že Polestar je dál program, který vašemu rodinnému volvu připumpuje svaly, zastřihne třídenní strniště, vyžehlí puky na kalhotách, vyleští boty a sako lehce projme v bocích. 

Šedesát+

Modely S60, V60 a XC60 v této specifikaci nepůsobí zbytečně agresivně, ale od první chvíle máte jasno v tom, že to nejsou žádní povaleči. A definitivně se o tom přesvědčíte, jen co poprvé šlápnete na plyn. Zjistíte, že každý kilometr jízdy si můžete vychutnat ještě intenzivněji. Že vůz má lepší reakce i intenzivnější odezvu. A že jízda je celkově zábavnější. 

Polestar je zkrátka nejen nová značka, ale dál je i významným úpravcem vozů Volvo. Ostatně je tady s námi od druhé poloviny 90. let a na jeho závodní auta nelze zapomenout!

Když se řekne Engineered

Inženýři Polestaru si vzali do parády hned to nejlepší v nabídce, tedy elektrifikovaný agregát T8. Plug-in hybridní pohonné ústrojí doplnili špičkovými komponenty, vyladili jeho elektroniku a zaměřili se nejen na výkon samotný, ale hlavně na ovládání a rychlé reakce. 

Motor T8 Polestar Engineered je přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem. Plně integrovaný elektromotor funguje jako startér i generátor elektřiny. A v kombinaci s dalším elektromotorem na zadní nápravě pak zajišťuje nejen pohon všech kol, ale hlavně okamžitou dodávku výkonu a přesvědčivé zrychlení za všech podmínek a v různých okamžicích jízdy.

Staré motorkářské přísloví říká, že výkonu není nikdy dost. Pokud to máte stejně, tak určitě víte, že Polestar.

O trochu víc

Jenže každý ví, že pouze motor nestačí. Za lehká kovaná kola se nastěhovaly výkonné šestipístkové brzdy Brembo s plovoucími drážkovanými kotouči a konvenční tlumiče nahradily špičkové Öhlinsy. Ty mají technologii Dual-flow Valve, a díky tomu tak podvozek rychleji reaguje na všechny nerovnosti silnice. O pevnější pocit z řízení se stará rozpěrná tyč karoserie, která zajišťuje vyšší torzní tuhost. A jinak nakalibrované jsou i stabilizátory. 

Tohle všechno jsou jednoznačně ty funkční věci, ale když jsem v úvodu zabrousil i ke krejčímu a do barber shopu, bylo to kvůli tomu, že z interiéru šedesátkových modelů od Polestaru sálá skutečná vášeň a smysl pro detail. Sedadla Contour jsou pohodlná a sportovní zároveň, jejich materiál a řemeslné zpracování jsou na té nejvyšší úrovni a kombinace jemné kůže Nappa společně s vrstveným textilem funguje fantasticky. Celý dojem dotváří hliníkové dekorativní obložení. A až poprvé vyzkoušíte, jak vám volant potažený kůží padne do ruky, budete ztraceni…

Je zvláštní, jak se lidem z Polestar Engineered daří vyladit volva tak, že nepřijdou o nic ze svého charakteru, ale zároveň působí tak nějak vyleštěněji. Přirovnání k železné pěsti v sametové rukavici pak rozhodně není od věci.

Až poprvé vyzkoušíte, jak vám volant potažený kůží padne do ruky, budete ztraceni…

Sametově železnou pěst uchopil do rukou Jan Červenka, fotografie ze svého archivu dodalo Volvo Cars.