Jestli má nějaká automobilka skutečně osobitý styl, je to Volvo. Karoserie jako vytesaná z jednoho kusu, odhodlaný pár pronikavých světel ve tvaru kladiva, prostá tvarová elegance bez zbytečných ozdob. A s tímto jazykem teď pracuje i nová řada 60.
Stejné, a přece jiné
Když jsem se se zástupcem šedesátkové řady setkal poprvé, bylo to kombi V60. Na první pohled není pochyb, že se jedná o volvo, na druhý už před očima krystalizují drobné změny, které „vé šedesátku“ odlišují od většího kombi kolegy – Volva V90. Prolis tady, linka tam, všechno nenápadné, ale v celkovém součtu tu máme designový jazyk Volva s novým přízvukem. Dynamičtější, energičtější, méně majestátní.
Z V60 jsem byl nadšený, je to pravé volvo: prostorný rodinný kombík úspěšně potlačující neslušnou okázalost. A potom přišla V60 Cross Country. A zase nový výraz, nová tvář vykřesaná ze společného základu. K tomu zvýšený podvozek, který povyšuje jízdní komfort na novou úroveň. Druhý povedený automobil v řadě 60.
Interiér nového Volva S60 má neotřelý skandinávský šmrnc a my jsme jím doslova posedlí!
(Marie Claire UK)
Třetí v pořadí
A teď se kruh uzavírá, v kapse mám jemnou kůží obšitý klíč od třetího sourozence, sedanu S60. A trochu nevím, co očekávat. Auto dostávám v provedení R-Design, je tedy více zaměřeno na jízdní zážitky. Vím, že nová platforma Volva je povedená a že dodává autům na silnici jistotu, s jakou jsme se u severské značky ještě nesetkali, zároveň ale cítím, že k Volvu patří ležérní, uvolněný styl. Pod kapotou na mě navíc čeká motor T5, druhý nejslabší v nabídce…
Na parkovišti na mě čeká ostře červený sedan S60. Díky výraznému laku, velkým 20” kolům a doplňkům R-Design působí skutečně dynamicky – a to zatím jen spí. Vypadá dravě, ne však agresivně. Je to vůz se zdravým temperamentem, nepředvádí se.
Tady snad ještě víc než u kombi V60 oceňuji um designérů Volva. Jen nepatrné rozvlnění boční linky, lehounké vyboulení přední kapoty, maličko ostřejší seseknutí zádi a výsledkem je zase trochu jiné volvo. Kompaktní a hravé. Tvary velké majestátní S90 a menší dynamické S60 jsou tak stejné a přitom tak jiné.
Na vlastní kůži (a hliník)
Usedám za volant do výrazněji tvarovaných sedadel R-Design. Matné dřevo nahradil hliník, světlou kůži tmavá. Sedadla mají výraznější boční vedení, jsou však stále stejně pohodlná a příjemná, vše ostatní je již důvěrně známé. Pocit důsledně odvedené práce charakterizuje Volvo už desítky let. Nepotřebujete třpytivá blýskátka, kvalita je cítit z každého místa v interiéru.
Probouzím motor k životu. Přeplňovaný čtyřválec T5 tu sice zastává roli druhého nejslabšího motoru, ale nenechte se zmást – 250 koní, takovou silou disponuje tento nepřehlédnutelný sedan. Rozjezd je tichý a plynulý, vyrážím vstříc nové zkušenosti.
A už po pár metrech tu mám první poznatek: mé obavy z podvozku byly naprosto liché. Ano, je tu úprava R-Design, ano, jsou tu ta největší z nabízených kol, ale přesto necítím žádné nepohodlí. Podvozek zvládá nerovnosti nejen adekvátně tlumit, ale i filtrovat, takže k posádce žádné rány neproniknou. Jistě, je znát, že podvozek je naladěn trochu jinak, neřekl bych však, že je tvrdý. Spíše tuhý a jistý.
Ukázněný divoch
Silnička se vine krajinou, listí na stromech lehce šustí v letním chladivém vánku a červený sedan se prohání krajinou, jako by se vznášel nad tmavým asfaltem. Volvo S60 je rychlé, je návykové, jemnou a nenásilnou formou dokáže hravě zprostředkovat jízdní zážitek. Baví mě. Cítím, jak se auto okolo mě pocitově zmenšuje. Dává mi všechny potřebné informace, vzájemně si rozumíme.
Namířím příď k vrcholu zatáčky a auto bezchybně vykrouží požadovaný oblouk. Volant mi tančí v rukou, vše je tak samozřejmé a snadné, ačkoli tempo rozhodně není rozvážné. I toto je Volvo. Dosud jsem záměrně nepoužil slovo sportovní a nehodlám s tím teď začínat. Díky skvělému podvozku a silnému motoru je S60 velice hbitý sedan, zároveň však stále dodržuje všechny rysy pravého volva.
No dobrá, nová S60 je tedy dynamičtější než minulé modely, je rychlá a za jejím volantem najdete i skutečnou zábavu, máte-li chuť. Ale co když zrovna chuť nemám? Co když zkrátka jen potřebuji urazit nějakou nezanedbatelnou vzdálenost, nechci se bavit, chci se dostat do cíle své cesty? Toto byla vždy dominantní schopnost Volva. Jak si však povede tato nová, dravější S60?
Chcete dynamický a jízdně schopný sedan, který vám dokáže vykouzlit úsměv na rtech? Jděte pro S60.
(Autíčkář.cz)
Tady ovšem žádné překvapení nečekejte. Jakmile se dostatečně vydovádím, ubírám plyn a přecházím do módu transkontinentální cesty. Volvo okamžitě mění svou osobnost. Pilot Assist mi ulehčuje řízení, takže stačí konečky prstů lehce udávat směr, o všechno ostatní už se stará auto samo. S60 je najednou uvolněná a já také. Jen si tak ševelíme krajinou, necítím únavu. Volvo nade mnou bdí, zajišťuje mi maximální komfort i bezpečí. Mám čas se zamyslet nad tím, jaké auto to vlastně řídím.
Stalo se tu něco pozoruhodného. Jeden designový jazyk, jeden společný základ, jeden vývojový tým a tři tak stejná a zároveň rozdílná auta. Uvolněný rodinný kombík V60, komfortní Cross Country pro cesty kamkoli a S60, velice schopný dynamický sedan. Špatné rozhodnutí neexistuje, volba je jen na vás.
Za volant usedl Tomáš Racek, zpoza objektivu sledovala křivky Volva S60 Petra Doležalová.